|
КАБІНЕТ
МІНІСТРІВ УКРАЇНИ |
від 11 березня 2015 р. № 101 |
Про затвердження типових положень про функціональну і
територіальну підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту
{Із змінами, внесеними
згідно з Постановами КМ
№ 456 від 23.02.2022
№ 134 від 14.02.2023}
Відповідно до частини другої статті 8 Кодексу цивільного захисту України
Кабінет Міністрів України постановляє:
1. Затвердити такі, що
додаються:
Типове положення про функціональну підсистему єдиної
державної системи цивільного захисту;
Типове положення про територіальну підсистему єдиної
державної системи цивільного захисту.
2. Міністерствам та
іншим центральним органам виконавчої влади в шестимісячний строк розробити і
затвердити за погодженням з Державною службою з надзвичайних ситуацій положення
про функціональні підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту.
3. Раді міністрів
Автономної Республіки Крим, обласним, Київській та Севастопольській міським
державним адміністраціям у шестимісячний строк розробити і затвердити за
погодженням з Державною службою з надзвичайних ситуацій положення про
територіальні підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту.
А.ЯЦЕНЮК |
|
Інд. 33 |
|
ЗАТВЕРДЖЕНО |
ТИПОВЕ ПОЛОЖЕННЯ
про функціональну підсистему єдиної державної системи цивільного захисту
1. Це Положення
визначає основи створення функціональної підсистеми єдиної державної системи
цивільного захисту (далі - функціональна підсистема), її склад, завдання та
рівні.
2. У цьому Положенні
термін “функціональна підсистема” вживається у значенні складової частини
єдиної державної системи цивільного захисту, до якої входять органи управління
та підпорядковані їм сили цивільного захисту, суб’єкти господарювання, які
виконують завдання цивільного захисту.
Інші терміни
вживаються у значенні, наведеному в Кодексі цивільного захисту України і Положенні про єдину державну систему цивільного захисту, затвердженому
постановою Кабінету Міністрів України від 9 січня 2014 р. № 11 (Офіційний
вісник України, 2014 р., № 8, ст. 245).
3. Метою створення
функціональної підсистеми є захист населення і територій від надзвичайних
ситуацій у мирний час та в особливий період.
4. Завданнями
функціональної підсистеми є:
1) здійснення заходів
цивільного захисту у відповідній сфері суспільного життя;
2) забезпечення
готовності підпорядкованих сил і засобів до дій, спрямованих на запобігання
виникненню та реагування на надзвичайні ситуації, здійснення заходів щодо
запобігання виникненню надзвичайних ситуацій або небезпечних подій;
3) організація та
проведення моніторингу і прогнозування виникнення надзвичайних ситуацій та їх
розвитку, визначення ризиків виникнення надзвичайних ситуацій у відповідній
сфері суспільного життя;
4) своєчасне і
достовірне інформування заінтересованих органів виконавчої влади та населення
про загрозу виникнення або виникнення надзвичайних ситуацій на підприємствах, в
установах та організаціях, які належать до сфери управління відповідного
центрального органу виконавчої влади;
5) проведення
рятувальних та інших невідкладних робіт з ліквідації наслідків надзвичайних
ситуацій;
6) забезпечення
планування заходів цивільного захисту;
7) організація та
проведення навчань (тренувань) з підготовки органів управління функціональної
підсистеми та підпорядкованих їм сил цивільного захисту;
8) розроблення та
здійснення заходів, спрямованих на забезпечення сталого функціонування
національної економіки в особливий період, зокрема суб’єктів господарювання, що
належать до сфери управління центрального органу виконавчої влади;
9) навчання населення
щодо поведінки та дій у разі виникнення надзвичайної ситуації;
10) здійснення заходів
щодо укриття працівників суб’єктів господарювання, які належать до сфери
управління центрального органу виконавчої влади, у захисних спорудах цивільного
захисту;
11) розроблення та
забезпечення виконання галузевих програм і планів з питань цивільного захисту;
12) створення,
раціональне збереження і використання резерву матеріальних ресурсів, необхідних
для запобігання і реагування на надзвичайні ситуації;
13) інші завдання,
визначені законодавством.
5. Безпосереднє
керівництво функціональною підсистемою здійснюється керівником органу або
суб’єкта господарювання, що створив таку підсистему.
6. До складу
функціональної підсистеми входять органи управління та підпорядковані їм сили
цивільного захисту, відповідні суб’єкти господарювання, які виконують завдання
цивільного захисту.
7. Управління
функціональною підсистемою здійснюють:
на державному рівні -
центральні органи виконавчої влади, що створюють функціональні підсистеми, їх
структурні підрозділи з питань цивільного захисту;
{Абзац другий пункту 7
із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 134 від 14.02.2023}
на регіональному рівні
- територіальні органи центральних органів виконавчої влади, що створюють функціональні
підсистеми;
на об’єктовому рівні -
керівники суб’єктів господарювання, їх структурні підрозділи (посадові особи) з
питань цивільного захисту.
{Абзац четвертий
пункту 7 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 134 від 14.02.2023}
8. Для забезпечення
управління, координації дій органів управління та підпорядкованих їм сил
цивільного захисту, здійснення цілодобового чергування і забезпечення збору,
оброблення, узагальнення та аналізу інформації про обстановку функціонують:
на державному рівні -
оперативно-чергові (чергові, диспетчерські) служби центральних органів
виконавчої влади (у разі їх утворення);
на регіональному рівні
- оперативно-чергові (чергові, диспетчерські) служби територіальних органів
центральних органів виконавчої влади, установ та організацій (у разі їх
утворення);
на об’єктовому рівні -
чергові (диспетчерські) служби суб’єкта господарювання (у разі їх утворення).
Для забезпечення
сталого управління у відповідній сфері суспільного життя та реалізації функцій,
передбачених на особливий період, центральними органами виконавчої влади
використовується державна система пунктів управління.
9. Для управління
функціональною підсистемою використовуються електронні комунікаційні мережі
загального користування і спеціального призначення, а також державна система
урядового зв’язку.
{Пункт 9 із змінами,
внесеними згідно з Постановою КМ № 456 від 23.02.2022}
10. До сил цивільного
захисту функціональної підсистеми належать:
спеціалізовані
професійні аварійно-рятувальні служби;
об’єктові
аварійно-рятувальні служби;
об’єктові формування
цивільного захисту;
галузеві та об’єктові
спеціалізовані служби цивільного захисту;
державні
пожежно-рятувальні підрозділи (частини), що забезпечують відомчу пожежну
охорону;
добровільні формування
цивільного захисту.
11. Режими
функціонування функціональної підсистеми встановлюються відповідно до статей 11-15 Кодексу цивільного захисту України, заходи з їх
реалізації визначаються відповідно до Положення про єдину державну систему цивільного захисту, затвердженого
постановою Кабінету Міністрів України від 9 січня 2014 р. № 11.
Режим підвищеної
готовності та режим надзвичайної ситуації для функціональної підсистеми встановлюється:
{Пункт 11 доповнено
абзацом згідно з Постановою КМ № 134 від 14.02.2023}
за рішенням Кабінету
Міністрів України - для єдиної державної системи цивільного захисту в повному
обсязі або частково для кількох окремих її функціональних підсистем;
{Пункт 11 доповнено
абзацом згідно з Постановою КМ № 134 від 14.02.2023}
за рішенням
центрального органу виконавчої влади, що утворив функціональну підсистему, -
для відповідної функціональної підсистеми.
{Пункт 11 доповнено
абзацом згідно з Постановою КМ № 134 від 14.02.2023}
12. Переведення
функціональної підсистеми у режим функціонування в умовах особливого періоду
здійснюється відповідно до актів Президента України, Кабінету Міністрів
України, планів цивільного захисту на особливий період.
13. Функціональна
підсистема провадить свою діяльність відповідно до планів основних заходів
цивільного захисту центрального органу виконавчої влади, що утворив таку
підсистему на рік. Ліквідація наслідків надзвичайних ситуацій здійснюється
згідно з планами реагування на надзвичайні ситуації відповідного рівня.
{Пункт 13 із змінами,
внесеними згідно з Постановою КМ № 134 від 14.02.2023}
14. На об’єктах
підвищеної небезпеки розробляються плани локалізації і ліквідації наслідків
аварій на таких об’єктах.
15. Заходи цивільного
захисту в особливий період здійснюються відповідно до планів цивільного захисту
на особливий період.
16. Заходи щодо
цільової мобілізації передбачаються у відповідних мобілізаційних планах.
ЗАТВЕРДЖЕНО |
ТИПОВЕ ПОЛОЖЕННЯ
про територіальну підсистему єдиної державної системи цивільного захисту
1. Це Положення
визначає основи створення територіальної підсистеми єдиної державної системи
цивільного захисту (далі - територіальна підсистема), її склад, завдання та
рівні.
2. У цьому Положенні
терміни вживаються в такому значенні:
{Абзац перший пункту 2
в редакції Постанови КМ № 134 від 14.02.2023}
ланка територіальної
підсистеми - складова частина територіальної підсистеми єдиної державної
системи цивільного захисту, яка створюється Радою міністрів Автономної
Республіки Крим - у районах Автономної Республіки Крим, районними, районними в
мм. Києві та Севастополі держадміністраціями - у районах, районах у мм. Києві
та Севастополі і до якої входять субланки ланки територіальної підсистеми,
органи управління та підпорядковані їм сили цивільного захисту, відповідні
суб’єкти господарювання, які виконують завдання цивільного захисту;
{Абзац пункту 2 в
редакції Постанови КМ № 134 від 14.02.2023}
субланка - складова
частина ланки територіальної підсистеми, яка утворюється виконавчими органами
міських, селищних, сільських рад у територіальних громадах району і до якої
входять органи управління та підпорядковані їм сили цивільного захисту,
відповідні суб’єкти господарювання, які виконують завдання цивільного захисту;
{Абзац пункту 2 в
редакції Постанови КМ № 134 від 14.02.2023}
територіальна
підсистема єдиної державної системи цивільного захисту - складова частина
єдиної державної системи цивільного захисту, яка створюється в Автономній
Республіці Крим, області, мм. Києві та Севастополі і до якої входять ланки
територіальної підсистеми, органи управління та підпорядковані їм сили
цивільного захисту, відповідні суб’єкти господарювання, які виконують завдання
цивільного захисту.
{Абзац пункту 2 в
редакції Постанови КМ № 134 від 14.02.2023}
Інші терміни
вживаються у значенні, наведеному в Кодексі цивільного захисту України, Положенні про єдину державну систему цивільного захисту, затвердженому
постановою Кабінету Міністрів України від 9 січня 2014 р. № 11 (Офіційний
вісник України, 2014 р., № 8, ст. 245).
3. Метою створення
територіальної підсистеми є здійснення заходів щодо захисту населення і
територій від надзвичайних ситуацій у мирний час та в особливий період у
відповідному регіоні.
4. Завданнями
територіальної підсистеми є:
1) забезпечення
готовності органів управління та підпорядкованих їм сил цивільного захисту до
дій, спрямованих на запобігання і реагування на надзвичайні ситуації або
небезпечні події;
2) організація та
здійснення заходів щодо захисту населення і територій від надзвичайних
ситуацій;
3) планування заходів
цивільного захисту;
4) організація та
здійснення заходів із запобігання виникненню надзвичайних ситуацій;
5) проведення
рятувальних та інших невідкладних робіт з ліквідації наслідків надзвичайних
ситуацій, організація життєзабезпечення постраждалого населення;
6) ліквідація наслідків
надзвичайних ситуацій або небезпечних подій;
7) проведення
моніторингу і прогнозування виникнення надзвичайних ситуацій та їх розвитку,
визначення ризиків їх виникнення на території відповідного регіону, оцінка
соціально-економічних наслідків надзвичайних ситуацій, визначення на основі
прогнозних даних обсягу потреби в силах, засобах, матеріальних та фінансових
ресурсах;
8) ліквідація
медико-санітарних наслідків надзвичайних ситуацій та епідемій, надання
екстреної медичної допомоги постраждалим у зоні надзвичайної ситуації,
здійснення заходів медичного забезпечення;
9) навчання населення
щодо поведінки та дій у разі виникнення надзвичайної ситуації;
10) організація і
проведення підготовки керівного складу та фахівців органів виконавчої влади,
органів місцевого самоврядування, суб’єктів господарювання, діяльність яких
пов’язана з організацією і здійсненням заходів цивільного захисту;
11) здійснення заходів
щодо створення та використання наявного фонду захисних споруд цивільного
захисту для укриття населення;
12) створення,
збереження і раціональне використання резерву матеріальних ресурсів, необхідних
для запобігання і реагування на надзвичайні ситуації;
13) забезпечення
сталого функціонування суб’єктів господарювання і територій в особливий період;
14) здійснення заходів
щодо соціального захисту постраждалого населення;
15) інші завдання,
визначені законом.
5. Територіальна
підсистема складається з ланок, що утворюються:
у районах Автономної
Республіки Крим - Радою міністрів Автономної Республіки Крим;
у районах, районах у
мм. Києві та Севастополі - районними, районними у мм. Києві та Севастополі
держадміністраціями.
Ланка територіальної
підсистеми складається із субланок, що утворюються на територіях міських,
селищних, сільських територіальних громад виконавчими органами відповідних рад.
{Абзац четвертий
пункту 5 в редакції Постанови КМ № 134 від 14.02.2023}
Положення про ланку
територіальної підсистеми, її субланку затверджується органом, що її утворив.
{Абзац п'ятий пункту 5
із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 134 від 14.02.2023}
6. Безпосереднє
керівництво територіальною підсистемою, її ланкою, субланкою здійснюється
посадовою особою, яка очолює орган, що створив таку підсистему, ланку,
субланку.
{Абзац перший пункту 6
із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 134 від 14.02.2023}
Безпосереднє
керівництво територіальною підсистемою Автономної Республіки Крим здійснює Рада
міністрів Автономної Республіки Крим.
{Абзац другий пункту 6
із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 134 від 14.02.2023}
7. До складу
територіальної підсистеми та її ланок входять органи управління та
підпорядковані їм сили цивільного захисту, відповідні суб’єкти господарювання.
8. Для координації
діяльності місцевих органів виконавчої влади, органів виконавчої влади
Автономної Республіки Крим, суб’єктів господарювання у сфері цивільного захисту
функціонують:
на регіональному рівні
- регіональні комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних
ситуацій Автономної Республіки Крим, областей, мм. Києва і Севастополя;
{Абзац другий пункту 8
із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 134 від 14.02.2023}
на місцевому рівні -
місцеві комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних
ситуацій районів, районів у містах, міських, селищних, сільських територіальних
громад;
{Абзац третій пункту 8
в редакції Постанови КМ № 134 від 14.02.2023}
на об’єктовому рівні -
комісії з питань надзвичайних ситуацій суб’єктів господарювання.
Регіональні, місцеві
та об’єктові комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних
ситуацій провадять свою діяльність відповідно до положень про них.
Для координації робіт
з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації на регіональному, місцевому та
об’єктовому рівні у разі потреби утворюються спеціальні комісії з ліквідації
наслідків надзвичайної ситуації.
9. Управління
територіальною підсистемою здійснюють:
на регіональному рівні
- Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні, Київська та
Севастопольська міські держадміністрації, підрозділи з питань цивільного
захисту, які утворюються у їх складі, територіальні органи ДСНС;
на місцевому рівні -
районні, районні у мм. Києві та Севастополі держадміністрації, виконавчі органи
міських, селищних та сільських рад, підрозділи з питань цивільного захисту, які
утворюються в їх складі, підрозділи територіальних органів ДСНС;
{Абзац третій пункту 9
в редакції Постанови КМ № 134 від 14.02.2023}
на об’єктовому рівні -
керівник суб’єкта господарювання, а також підрозділи (посадові особи) з питань
цивільного захисту, які утворюються (призначаються) відповідно до
законодавства.
10. Для забезпечення
управління, координації дій органів управління та підпорядкованих їм сил
цивільного захисту, здійснення цілодобового чергування та забезпечення збору,
оброблення, узагальнення та аналізу інформації про обстановку функціонують:
оперативно-чергові
служби центрів управління в надзвичайних ситуаціях територіальних органів ДСНС;
оперативно-чергові
служби пунктів управління Ради міністрів Автономної Республіки Крим, обласних,
Київської та Севастопольської міських держадміністрацій;
оперативно-чергові
(чергові, диспетчерські) служби територіальних органів центральних органів
виконавчої влади, суб’єктів господарювання (у разі їх утворення);
чергові служби
районних держадміністрацій та виконавчих органів міських, селищних, сільських
рад;
{Абзац п'ятий пункту
10 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 134 від 14.02.2023}
чергові
(диспетчерські) служби суб’єктів господарювання (у разі їх утворення).
У разі виникнення
надзвичайних ситуацій до організації заходів з ліквідації їх наслідків залучаються
представники заінтересованих органів державної влади.
11. Для забезпечення
сталого управління заходами цивільного захисту та реалізації функцій,
передбачених на особливий період, органами державної влади, органами виконавчої
влади Автономної Республіки Крим, органами місцевого самоврядування і
суб’єктами господарювання використовується державна система пунктів управління.
12. До сил цивільного
захисту територіальної підсистеми належать:
підрозділи (частини)
Оперативно-рятувальної служби цивільного захисту;
регіональні,
комунальні, об’єктові аварійно-рятувальні служби та аварійно-рятувальні служби
громадських організацій;
об’єктові та
територіальні формування цивільного захисту;
об’єктові та
територіальні спеціалізовані служби цивільного захисту;
добровільні формування
цивільного захисту.
13. До складу
територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту входять
територіальні спеціалізовані служби цивільного захисту, що утворюються органами
управління і суб’єктами господарювання відповідно до законодавства.
14. Режими
функціонування територіальної підсистеми встановлюються відповідно до статей 11-15 Кодексу цивільного захисту України, заходи з їх
реалізації визначаються відповідно до Положення про єдину державну систему цивільного захисту, затвердженого
постановою Кабінету Міністрів України від 9 січня 2014 р. № 11.
Режим підвищеної
готовності та режим надзвичайної ситуації для територіальної підсистеми
встановлюється:
{Пункт 14 доповнено
абзацом згідно з Постановою КМ № 134 від 14.02.2023}
за рішенням Кабінету
Міністрів України - для єдиної державної системи цивільного захисту в повному
обсязі або частково для кількох окремих її територіальних підсистем;
{Пункт 14 доповнено
абзацом згідно з Постановою КМ № 134 від 14.02.2023}
за рішеннями Ради
міністрів Автономної Республіки Крим, обласних, Київської та Севастопольської
міських держадміністрацій - для відповідної територіальної підсистеми в повному
обсязі або частково для кількох окремих її складових;
{Пункт 14 доповнено
абзацом згідно з Постановою КМ № 134 від 14.02.2023}
за рішеннями районних
держадміністрацій - для відповідної ланки територіальної підсистеми в повному
обсязі або частково для кількох окремих її субланок;
{Пункт 14 доповнено
абзацом згідно з Постановою КМ № 134 від 14.02.2023}
за рішеннями
виконавчих органів сільських, селищних, міських рад - для відповідної субланки
ланки територіальної підсистеми.
{Пункт 14 доповнено
абзацом згідно з Постановою КМ № 134 від 14.02.2023}
15. Переведення
територіальної підсистеми у режим функціонування в умовах особливого періоду
здійснюється відповідно до актів Президента України, Кабінету Міністрів
України, планів цивільного захисту на особливий період.
16. Територіальна
підсистема, її ланки та субланки провадять свою діяльність відповідно до планів
основних заходів цивільного захисту на рік.
{Пункт 16 із змінами,
внесеними згідно з Постановою КМ № 134 від 14.02.2023}
17. Функціонування
територіальної підсистеми, її ланок та субланок, проведення заходів цивільного
захисту в особливий період здійснюються відповідно до плану цивільного захисту
на особливий період.
{Пункт 17 із змінами,
внесеними згідно з Постановою КМ № 134 від 14.02.2023}
18. Заходи із
запобігання виникненню та ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій здійснюються
на основі планів реагування на надзвичайні ситуації.
19. На об’єктах
підвищеної небезпеки розробляються плани локалізації і ліквідації наслідків
аварій на таких об’єктах.
20. З метою
забезпечення здійснення заходів із запобігання виникненню надзвичайних ситуацій
на території регіону проводиться постійний моніторинг і прогнозування
надзвичайних ситуацій.
21. Організація,
залучення відповідних сил та засобів до робіт з ліквідації наслідків
надзвичайної ситуації, призначення керівника таких робіт здійснюються
відповідно до Кодексу цивільного захисту України, Положення про єдину державну систему цивільного захисту, затвердженого
постановою Кабінету Міністрів України від 9 січня 2014 р. № 11, та інших
нормативно-правових актів.
22. Сили цивільного
захисту, крім добровільних формувань цивільного захисту, укомплектовуються та
забезпечуються органами управління цивільного захисту, що їх утворили, з
урахуванням необхідності проведення робіт, пов’язаних з реагуванням на
надзвичайну ситуацію або запобіганням її виникненню в автономному режимі
протягом не менш як трьох діб.
Соціальні сервіси та закладки:
Facebook Twitter LinkedIn Telegram На пошту Запам'ятати
·
Календар офіційних свят в Україні
Програмно-технічна підтримка — Управління комп'ютеризованих систем
Інформаційне наповнення — Відділ баз даних нормативно-правової інформації
Деякі функції знаходяться у режимі тестової експлуатації. Якщо Ви побачили помилку в тексті, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl-Enter.
Будемо вдячні!
Весь контент доступний за ліцензією Creative Commons Attribution
4.0 International license, якщо не зазначено інше
© Верховна Рада України 1994-2023
Немає коментарів:
Дописати коментар