Класифікація НС

https://docs.google.com/document/d/1nibbLoUOVhMd-oyW3UAW7WHMMuxgRKIY/edit?usp=share_link&ouid=117932583001592854565&rtpof=true&sd=true 




КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ

П О С Т А Н О В А
                   від 24 березня 2004 р. N 368
                               Київ

Про затвердження Порядку класифікації
               надзвичайних ситуацій за їх рівнями

{ Назва Постанови із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ
    N 380 (
380-2013-п ) від 29.05.2013 }

{ Із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ
           N  297 ( 
297-2009-п ) від 02.04.2009
           N  380 ( 
380-2013-п ) від 29.05.2013
           N 1405 (
1405-2021-п ) від 29.12.2021 }

Кабінет Міністрів України  п о с т а н о в л я є:

1.  Затвердити  Порядок класифікації надзвичайних ситуацій за
їх рівнями (додається).

{  Пункт  1  із  змінами,  внесеними  згідно з Постановою КМ N 380
(
380-2013-п ) від 29.05.2013 }

2. Визнати такими, що втратили чинність:

постанову Кабінету Міністрів України від  15  липня   1998 р.
N 1099  (
1099-98-п )    "Про  порядок  класифікації  надзвичайних
ситуацій" (Офіційний вісник України, 1998 р., N 28, ст. 106);

пункт 9 змін,  що вносяться до  постанов  Кабінету  Міністрів
України, затверджених  постановою   Кабінету   Міністрів   України
від 15 травня 2003 р.  N 717  (
717-2003-п )    (Офіційний  вісник
України, 2003 р., N 21, ст. 937).

Прем'єр-міністр України                            В.ЯНУКОВИЧ

Інд. 33

ЗАТВЕРДЖЕНО
                             постановою Кабінету Міністрів України
                                  від 24 березня 2004 р. N 368

ПОРЯДОК
                класифікації надзвичайних ситуацій
                          за їх рівнями

{ Назва Порядку із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 380
(
380-2013-п ) від 29.05.2013 }

1.  Класифікація  надзвичайних  ситуацій  (далі - надзвичайна
ситуація)  за їх рівнями здійснюється для забезпечення організації
взаємодії   центральних   і  місцевих  органів  виконавчої  влади,
підприємств,  установ  та  організацій у процесі вирішення питань,
пов'язаних з надзвичайними ситуаціями та ліквідацією їх наслідків.
{  Пункт  1  із  змінами,  внесеними  згідно з Постановою КМ N 380
(
380-2013-п ) від 29.05.2013 }

1-1.  У  цьому  Порядку  наведені  нижче терміни вживаються у
такому значенні:

уражальний чинник джерела надзвичайної  ситуації  -  складова
частина   небезпечного  явища  або  процесу,  що  характеризується
фізичною,  хімічною,  біологічною  чи  іншою  дією  (впливом)   та
перевищенням нормативних показників;

порушення нормальних   умов   життєдіяльності  -  відсутність
питного  водопостачання,   водовідведення,   електро-,   газо-   і
теплопостачання    осінньо-зимовий  період)  та/або  така  зміна
технічного стану житлового будинку  (приміщення),  внаслідок  якої
він став аварійним або не придатним до експлуатації,  та/або зміна
стану території (об'єкта),  внаслідок якої проживання населення  і
провадження  господарської  діяльності  на  території  (об'єкті) є
неможливим.

{  Порядок  доповнено  пунктом  1-1  згідно  з Постановою КМ N 297
(
297-2009-п ) від 02.04.2009 }

2. Залежно  від  обсягів  заподіяних  наслідків,  технічних і
матеріальних ресурсів,  необхідних для їх ліквідації,  надзвичайна
ситуація  класифікується як державного,  регіонального,  місцевого
або об'єктового рівня.

3. Для визначення рівня надзвичайної ситуації  встановлюються
такі критерії:

1) територіальне поширення та обсяги технічних і матеріальних
ресурсів,  що  необхідні  для  ліквідації  наслідків  надзвичайної
ситуації;

2)  кількість  людей,  які  внаслідок дії уражальних чинників
джерела   надзвичайної  ситуації  загинули  або  постраждали,  або
нормальні умови життєдіяльності яких порушено; { Підпункт 2 пункту
3 в редакції Постанови КМ N 297 (
297-2009-п ) від 02.04.2009 }

3) розмір збитків,  завданих  уражальними  чинниками  джерела
надзвичайної   ситуації,  розраховується  відповідно  до  Методики
оцінки збитків від наслідків надзвичайних ситуацій техногенного  і
природного  характеру,  затвердженої постановою Кабінету Міністрів
України від 15 лютого 2002 р.  N 175  ( 
175-2002-п  )  (Офіційний
вісник   України,   2002  р.,   N  18,  ст.  356;  2003 р.,  N 23,
ст.  1070).  {  Підпункт  3 пункту 3 в редакції Постанови КМ N 297
(
297-2009-п ) від 02.04.2009 }

4. Державного рівня визнається надзвичайна ситуація:

1) яка  поширилася  чи  може  поширитися  на територію  інших
держав  або  поширилася  з  території  інших  держав; { Підпункт 1
пункту  4  в  редакції  Постанови  КМ  N  1405 (
1405-2021-п ) від
29.12.2021 }

2) яка  поширилась  на  територію  двох  чи  більше  регіонів
України  (Автономної  Республіки  Крим,  областей,  мм.  Києва  та
Севастополя), а для її ліквідації необхідні матеріальні і технічні
ресурси в обсягах,  що перевищують можливості цих регіонів, але не
менш  як  1  відсоток  від  обсягу  видатків  відповідних місцевих
бюджетів (надзвичайна ситуація державного рівня за  територіальним
поширенням);

3)  яка призвела до загибелі понад 10 осіб або внаслідок якої
постраждало  понад  300  осіб (постраждалі - особи, яким внаслідок
дії  уражальних  чинників  джерела  надзвичайної  ситуації завдано
тілесне  ушкодження  або  які  захворіли,  що  призвело  до втрати
працездатності,  засвідченої  в  установленому  порядку)  чи  було
порушено  нормальні  умови  життєдіяльності  понад 50 тис. осіб на
тривалий  час  (більш  як  на  3  доби);  {  Підпункт 3 пункту 4 в
редакції Постанови КМ N 297 (
297-2009-п ) від 02.04.2009 }

4) внаслідок якої загинуло понад 5 осіб або постраждало понад
100 осіб,  чи було порушено нормальні умови життєдіяльності  понад
10  тис.  осіб  на  тривалий  час  (більш як на 3 доби),  а збитки
(оцінені  в  установленому  законодавством  порядку),   спричинені
надзвичайною  ситуацією,  перевищили 25 тис.  мінімальних розмірів
(на час виникнення надзвичайної ситуації) заробітної плати;

5) збитки від якої перевищили 150 тис.  мінімальних  розмірів
заробітної плати;

6) яка пов’язана з установленням карантину на всій  території
України,  а  також  яка  в  інших  випадках,  передбачених  актами
законодавства,   за  своїми  ознаками  визнається  як  надзвичайна
ситуація  державного  рівня.  {  Підпункт  6  пункту  4 в редакції
Постанови КМ N 1405 (
1405-2021-п ) від 29.12.2021 }

5. Регіонального рівня визнається надзвичайна ситуація:

1) яка  поширилась  на територію двох чи більше районів (міст
обласного значення) Автономної Республіки Крим, областей, а для її
ліквідації необхідні матеріальні і технічні ресурси в обсягах,  що
перевищують можливості цих районів,  але не  менш  як  1  відсоток
обсягу   видатків   відповідних   місцевих  бюджетів  (надзвичайна
ситуація регіонального рівня за територіальним поширенням);

2) яка призвела до загибелі від 3 до  5  осіб  або  внаслідок
якої  постраждало  від 50 до 100 осіб,  чи було порушено нормальні
умови життєдіяльності від 1 тис.  до 10 тис.  осіб на тривалий час
(більш  як  на  3  доби),  а збитки перевищили 5 тис.  мінімальних
розмірів заробітної плати;

3) збитки від якої перевищили 15  тис.  мінімальних  розмірів
заробітної плати.

6. Місцевого рівня визнається надзвичайна ситуація:

1) яка  поширилася  чи  може  поширитися  за межі об’єкта  та
створює  на  окремій  території чи на інших об’єктах загрозу життю
або здоров’ю населення, призводить до руйнування будівель, споруд,
обладнання  і  транспортних  засобів,  порушення  виробничого  або
транспортного  процесу чи спричиняє наднормативні, аварійні викиди
забруднюючих  речовин  та  інший  шкідливий  вплив  на  навколишнє
природне  середовище,  а для її ліквідації необхідні матеріальні і
технічні  ресурси  в  обсягах,  що  перевищують  власні можливості
об’єкта;  {  Підпункт  1 пункту 6 в редакції  Постанови КМ  N 1405
(
1405-2021-п ) від 29.12.2021 }

2) внаслідок  якої  загинуло   1-2  особи   або   постраждало
від 20  до   50   осіб,   чи   було   порушено   нормальні   умови
життєдіяльності  від 100 до 1000 осіб на тривалий час (більш як на
3  доби),  а  збитки  перевищили  0,5  тис.  мінімальних  розмірів
заробітної плати;

3) збитки  від  якої  перевищили 2 тис.  мінімальних розмірів
заробітної плати.

7. Об'єктового рівня визнається надзвичайна ситуація,  яка не
підпадає під названі вище визначення.

8. Надзвичайна ситуація відноситься до певного рівня за умови
відповідності її хоча б одному із значень критеріїв,  наведеному у
пунктах 4-7 цього Порядку.

9. У   разі   коли   внаслідок   надзвичайної   ситуації  для
відповідних порогових значень рівнів людських втрат або  кількості
осіб,   які  постраждали  чи  зазнали  порушення  нормальних  умов
життєдіяльності,  обсяг збитків не  досягає  визначеного  у  цьому
Порядку,  рівень надзвичайної ситуації визнається на ступінь менше
(для дорожньо-транспортних пригод - на два ступеня менше).

10. Віднесення  надзвичайної   ситуації,   яка   виникла   на
території   кількох   адміністративно-територіальних  одиниць,  до
державного та регіонального рівня за територіальним поширенням або
за   сумарними   показниками  її  наслідків  не  є  підставою  для
віднесення надзвичайної ситуації до державного  або  регіонального
рівня  окремо  для  кожної  з  цих  адміністративно-територіальних
одиниць.  Віднесення  надзвичайної  ситуації  до   державного   та
регіонального  рівня для зазначених адміністративно-територіальних
одиниць  здійснюється   окремо   за   критеріями   та   правилами,
зазначеними у пунктах 4-9 цього Порядку.

11. Рішення  стосовно  класифікації надзвичайної ситуації  за
рівнем  (визначення  рівня  надзвичайної  ситуації)   приймається:
{ Абзац перший пункту 11 із змінами, внесеними згідно з Постановою
КМ  N 380 (
380-2013-п ) від 29.05.2013; в редакції  Постанови  КМ
N 1405 (
1405-2021-п ) від 29.12.2021 }

місцевими комісіями з питань техногенно-екологічної безпеки і
надзвичайних  ситуацій;  {  Абзац  другий  пункту  11  із змінами,
внесеними  згідно  з  Постановою  КМ  N  380  ( 
380-2013-п  ) від
29.05.2013;  в  редакції  Постанови  КМ N 1405 (
1405-2021-п ) від
29.12.2021 }

регіональними   комісіями   з  питань  техногенно-екологічної
безпеки  і  надзвичайних  ситуацій  -  у  разі відсутності рішення
місцевої   комісії   з  питань  техногенно-екологічної  безпеки  і
надзвичайних  ситуацій  або  необхідності  його перегляду; { Абзац
пункту 11  в  редакції  Постанови  КМ  N 1405 (
1405-2021-п )  від
29.12.2021 }

ДСНС  - у разі відсутності рішень зазначених комісій з питань
техногенно-екологічної  безпеки  і  надзвичайних ситуацій. { Абзац
пункту  11  в  редакції  Постанови  КМ  N 1405 (
1405-2021-п ) від
29.12.2021 }

За   дорученням   Кабінету   Міністрів   України  ДСНС  готує
експертний висновок про рівень надзвичайної ситуації з урахуванням
рішення    (за    наявності)   регіональної   комісії   з   питань
техногенно-екологічної  безпеки і  надзвичайних  ситуацій. { Абзац
пункту  11  в  редакції  Постанови  КМ  N 1405 (
1405-2021-п ) від
29.12.2021 }

ДСНС  має  право звернутися до центральних органів виконавчої
влади за інформацією про розмір завданих збитків. Відповідальність
за достовірність інформації несе орган виконавчої влади,  який  її
подає. { Абзац пункту 11 із змінами, внесеними згідно з Постановою
КМ N 380 (
380-2013-п ) від 29.05.2013 }

У разі  аварійної події (пригоди),  що сталася з транспортним
засобом, або аварії на виробництві (незалежно від форми власності)
до  інформації  центрального органу виконавчої влади додається акт
розслідування такої події  (пригоди)  або  аварії,  проведеного  в
установленому законодавством порядку.

Рішення  комісій  з  питань  техногенно-екологічної безпеки і
надзвичайних  ситуацій  щодо класифікації надзвичайної ситуації за
рівнем   (визначення  рівня  надзвичайної  ситуації)  або  рішення
(експертний  висновок)  ДСНС  є  підставою  для  здійснення  інших
заходів  щодо  реагування  на  надзвичайну  ситуацію відповідно до
законодавства.  {  Абзац  пункту 11 із змінами, внесеними згідно з
Постановами  КМ  N  380  ( 
380-2013-п  ) від 29.05.2013,  N  1405
(
1405-2021-п ) від 29.12.2021 }

{  Пункт  11  в  редакції  Постанови  КМ  N 297 ( 297-2009-п ) від
02.04.2009 }


 


Немає коментарів:

Дописати коментар

Нормативно-правова база ЦЗ

Інструктаж "З питань уникнення ураження мінами і вибухонебезпечними предметами"

  20-24 листопада, фахівцем з питань цивільного захисту Денисенко Василем Миколайовичем, було провено інструктаж    "З  питань уникненн...