П О С Т А Н О В А
від 24 березня 2004 р.
N 368
Київ
Про затвердження Порядку класифікації
надзвичайних ситуацій за
їх рівнями
{ Назва Постанови із змінами, внесеними згідно з
Постановою КМ
N 380 ( 380-2013-п ) від 29.05.2013 }
{ Із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ
N 297 ( 297-2009-п ) від 02.04.2009
N 380 ( 380-2013-п ) від 29.05.2013
N 1405 ( 1405-2021-п ) від 29.12.2021 }
Кабінет Міністрів України п о с т а н о в л я є:
1.
Затвердити Порядок класифікації
надзвичайних ситуацій за
їх рівнями (додається).
{ Пункт 1
із змінами, внесеними
згідно з Постановою КМ N 380
( 380-2013-п ) від 29.05.2013 }
2. Визнати такими, що втратили чинність:
постанову Кабінету Міністрів України від 15
липня 1998 р.
N 1099 ( 1099-98-п ) "Про порядок
класифікації надзвичайних
ситуацій" (Офіційний вісник України, 1998 р., N 28, ст. 106);
пункт 9 змін,
що вносяться до постанов Кабінету
Міністрів
України, затверджених постановою Кабінету
Міністрів України
від 15 травня 2003 р. N 717 ( 717-2003-п ) (Офіційний вісник
України, 2003 р., N 21, ст. 937).
Прем'єр-міністр України В.ЯНУКОВИЧ
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою
Кабінету Міністрів України
від 24
березня 2004 р. N 368
ПОРЯДОК
класифікації надзвичайних
ситуацій
за їх рівнями
{ Назва Порядку із змінами, внесеними згідно з
Постановою КМ N 380
( 380-2013-п ) від 29.05.2013 }
1.
Класифікація надзвичайних ситуацій
(далі - надзвичайна
ситуація) за їх рівнями здійснюється для
забезпечення організації
взаємодії центральних і
місцевих органів виконавчої
влади,
підприємств, установ та
організацій у процесі вирішення питань,
пов'язаних з надзвичайними ситуаціями та ліквідацією їх наслідків.
{ Пункт
1 із змінами,
внесеними згідно з Постановою КМ
N 380
( 380-2013-п ) від 29.05.2013 }
1-1. У цьому
Порядку наведені нижче терміни вживаються у
такому значенні:
уражальний чинник джерела надзвичайної ситуації
- складова
частина небезпечного явища
або процесу, що
характеризується
фізичною, хімічною, біологічною
чи іншою дією
(впливом) та
перевищенням нормативних показників;
порушення нормальних
умов життєдіяльності -
відсутність
питного водопостачання, водовідведення, електро-,
газо- і
теплопостачання (в осінньо-зимовий період)
та/або така зміна
технічного стану житлового будинку
(приміщення), внаслідок якої
він став аварійним або не придатним до експлуатації, та/або зміна
стану території (об'єкта), внаслідок
якої проживання населення і
провадження господарської діяльності
на території (об'єкті) є
неможливим.
{ Порядок доповнено
пунктом 1-1 згідно
з Постановою КМ N 297
( 297-2009-п ) від 02.04.2009 }
2. Залежно
від обсягів заподіяних
наслідків, технічних і
матеріальних ресурсів, необхідних для їх
ліквідації, надзвичайна
ситуація класифікується як
державного, регіонального, місцевого
або об'єктового рівня.
3. Для визначення рівня надзвичайної ситуації встановлюються
такі критерії:
1) територіальне поширення та обсяги технічних і
матеріальних
ресурсів, що необхідні
для ліквідації наслідків
надзвичайної
ситуації;
2)
кількість людей, які
внаслідок дії уражальних чинників
джерела надзвичайної ситуації
загинули або постраждали,
або
нормальні умови життєдіяльності яких порушено; { Підпункт 2 пункту
3 в редакції Постанови КМ N 297 ( 297-2009-п ) від 02.04.2009 }
3) розмір збитків,
завданих уражальними чинниками
джерела
надзвичайної ситуації, розраховується відповідно
до Методики
оцінки збитків від наслідків надзвичайних ситуацій техногенного і
природного характеру, затвердженої постановою Кабінету Міністрів
України від 15 лютого 2002 р. N 175 ( 175-2002-п )
(Офіційний
вісник України, 2002
р., N 18,
ст. 356; 2003 р.,
N 23,
ст. 1070). {
Підпункт 3 пункту 3 в редакції
Постанови КМ N 297
( 297-2009-п ) від 02.04.2009 }
4. Державного рівня визнається надзвичайна ситуація:
1) яка
поширилася чи може
поширитися на територію інших
держав або поширилася
з території інших
держав; { Підпункт 1
пункту 4
в редакції Постанови
КМ N 1405 ( 1405-2021-п ) від
29.12.2021 }
2) яка
поширилась на територію
двох чи більше
регіонів
України (Автономної Республіки
Крим, областей, мм.
Києва та
Севастополя), а для її ліквідації необхідні матеріальні і технічні
ресурси в обсягах, що перевищують
можливості цих регіонів, але не
менш як
1 відсоток від
обсягу видатків відповідних місцевих
бюджетів (надзвичайна ситуація державного рівня за територіальним
поширенням);
3) яка призвела
до загибелі понад 10 осіб або внаслідок якої
постраждало понад 300
осіб (постраждалі - особи, яким внаслідок
дії уражальних чинників
джерела надзвичайної ситуації завдано
тілесне ушкодження або
які захворіли, що
призвело до втрати
працездатності, засвідченої в
установленому порядку) чи
було
порушено нормальні умови
життєдіяльності понад 50 тис.
осіб на
тривалий час (більш
як на 3
доби); { Підпункт 3 пункту 4 в
редакції Постанови КМ N 297 ( 297-2009-п ) від 02.04.2009 }
4) внаслідок якої загинуло понад 5 осіб або
постраждало понад
100 осіб, чи було порушено нормальні
умови життєдіяльності понад
10 тис.
осіб на тривалий
час (більш як на 3 доби), а збитки
(оцінені в установленому
законодавством порядку), спричинені
надзвичайною ситуацією, перевищили 25 тис. мінімальних розмірів
(на час виникнення надзвичайної ситуації) заробітної плати;
5) збитки від якої перевищили 150 тис. мінімальних
розмірів
заробітної плати;
6) яка пов’язана з установленням карантину на
всій території
України, а також
яка в інших
випадках, передбачених актами
законодавства, за своїми
ознаками визнається як
надзвичайна
ситуація державного рівня.
{ Підпункт 6
пункту 4 в редакції
Постанови КМ N 1405 ( 1405-2021-п ) від 29.12.2021 }
5. Регіонального рівня визнається надзвичайна
ситуація:
1) яка
поширилась на територію двох чи більше
районів (міст
обласного значення) Автономної Республіки Крим, областей, а для її
ліквідації необхідні матеріальні і технічні ресурси в обсягах, що
перевищують можливості цих районів, але
не менш
як 1 відсоток
обсягу видатків відповідних
місцевих бюджетів (надзвичайна
ситуація регіонального рівня за територіальним поширенням);
2) яка призвела до загибелі від 3 до 5
осіб або внаслідок
якої постраждало від 50 до 100 осіб, чи було порушено нормальні
умови життєдіяльності від 1 тис. до 10
тис. осіб на тривалий час
(більш як на
3 доби), а збитки перевищили 5 тис. мінімальних
розмірів заробітної плати;
3) збитки від якої перевищили 15 тис.
мінімальних розмірів
заробітної плати.
6. Місцевого рівня визнається надзвичайна ситуація:
1) яка
поширилася чи може
поширитися за межі об’єкта та
створює на окремій
території чи на інших об’єктах загрозу життю
або здоров’ю населення, призводить до руйнування будівель, споруд,
обладнання і транспортних
засобів, порушення виробничого
або
транспортного процесу чи спричиняє
наднормативні, аварійні викиди
забруднюючих речовин та
інший шкідливий вплив
на навколишнє
природне середовище, а для її ліквідації необхідні матеріальні і
технічні ресурси в
обсягах, що перевищують
власні можливості
об’єкта; { Підпункт
1 пункту 6 в редакції Постанови
КМ N 1405
( 1405-2021-п ) від 29.12.2021 }
2) внаслідок
якої загинуло 1-2
особи або постраждало
від 20 до 50
осіб, чи було
порушено нормальні умови
життєдіяльності від 100 до 1000 осіб на
тривалий час (більш як на
3 доби),
а збитки перевищили
0,5 тис. мінімальних
розмірів
заробітної плати;
3) збитки
від якої перевищили 2 тис. мінімальних розмірів
заробітної плати.
7. Об'єктового рівня визнається надзвичайна
ситуація, яка не
підпадає під названі вище визначення.
8. Надзвичайна ситуація відноситься до певного рівня
за умови
відповідності її хоча б одному із значень критеріїв, наведеному у
пунктах 4-7 цього Порядку.
9. У разі коли
внаслідок надзвичайної ситуації
для
відповідних порогових значень рівнів людських втрат або кількості
осіб, які постраждали
чи зазнали порушення
нормальних умов
життєдіяльності, обсяг збитків не досягає
визначеного у цьому
Порядку, рівень надзвичайної ситуації
визнається на ступінь менше
(для дорожньо-транспортних пригод - на два ступеня менше).
10. Віднесення
надзвичайної ситуації, яка
виникла на
території кількох адміністративно-територіальних одиниць,
до
державного та регіонального рівня за територіальним поширенням або
за сумарними показниками
її наслідків не
є підставою для
віднесення надзвичайної ситуації до державного
або регіонального
рівня окремо для
кожної з цих
адміністративно-територіальних
одиниць. Віднесення надзвичайної
ситуації до державного
та
регіонального рівня для зазначених
адміністративно-територіальних
одиниць здійснюється окремо
за критеріями та
правилами,
зазначеними у пунктах 4-9 цього Порядку.
11. Рішення
стосовно класифікації
надзвичайної ситуації за
рівнем (визначення рівня
надзвичайної ситуації) приймається:
{ Абзац перший пункту 11 із змінами, внесеними згідно з Постановою
КМ N 380 ( 380-2013-п ) від 29.05.2013; в редакції
Постанови КМ
N 1405 ( 1405-2021-п ) від 29.12.2021 }
місцевими комісіями з питань техногенно-екологічної
безпеки і
надзвичайних ситуацій; {
Абзац другий пункту
11 із змінами,
внесеними згідно з
Постановою КМ N
380 ( 380-2013-п ) від
29.05.2013; в редакції
Постанови КМ N 1405 ( 1405-2021-п ) від
29.12.2021 }
регіональними
комісіями з питань
техногенно-екологічної
безпеки і надзвичайних
ситуацій - у разі
відсутності рішення
місцевої комісії з
питань
техногенно-екологічної безпеки і
надзвичайних ситуацій або
необхідності його перегляду; {
Абзац
пункту 11 в редакції
Постанови КМ N 1405 ( 1405-2021-п ) від
29.12.2021 }
ДСНС - у разі
відсутності рішень зазначених комісій з питань
техногенно-екологічної безпеки і
надзвичайних ситуацій. { Абзац
пункту 11 в
редакції Постанови КМ N
1405 ( 1405-2021-п ) від
29.12.2021 }
За
дорученням Кабінету Міністрів
України ДСНС готує
експертний висновок про рівень надзвичайної ситуації з урахуванням
рішення (за наявності)
регіональної комісії з
питань
техногенно-екологічної безпеки і надзвичайних
ситуацій. { Абзац
пункту 11 в
редакції Постанови КМ N
1405 ( 1405-2021-п ) від
29.12.2021 }
ДСНС має право звернутися до центральних органів
виконавчої
влади за інформацією про розмір завданих збитків. Відповідальність
за достовірність інформації несе орган виконавчої влади, який
її
подає. { Абзац пункту 11 із змінами, внесеними згідно з Постановою
КМ N 380 ( 380-2013-п ) від 29.05.2013 }
У разі
аварійної події (пригоди), що
сталася з транспортним
засобом, або аварії на виробництві (незалежно від форми власності)
до інформації центрального органу виконавчої влади
додається акт
розслідування такої події (пригоди) або
аварії, проведеного в
установленому законодавством порядку.
Рішення
комісій з питань
техногенно-екологічної безпеки і
надзвичайних ситуацій щодо класифікації надзвичайної ситуації за
рівнем (визначення рівня
надзвичайної ситуації) або
рішення
(експертний висновок) ДСНС
є підставою для
здійснення інших
заходів щодо реагування
на надзвичайну ситуацію відповідно до
законодавства. { Абзац
пункту 11 із змінами, внесеними згідно з
Постановами КМ N
380 ( 380-2013-п ) від 29.05.2013, N 1405
( 1405-2021-п ) від 29.12.2021 }
{ Пункт 11
в редакції Постанови
КМ N 297 ( 297-2009-п ) від
02.04.2009 }
Немає коментарів:
Дописати коментар